Charakterové dovednosti mistrů

Charakter 4.úroveň - na 15. úrovni

Do každé charakterové vlastnosti jde vložit maximálně 5 DOVEDNOSTNÍCH BODŮ (1 za úroveň, od 15. úrovně začíná s 1 bodem)

Postavy mohou dovednostní body od levelu 15 libovolně rozdělit mezi následující CHARAKTEROVÁ MISTROVSVTÍ LIBOVOLNĚ. Každý bod přidá bonusy v dané oblasti dle tabulek.

 

MISTROVSTVÍ VRAŽD ZE ZÁLOHY

Orientační úrovně probodnutí (útok musí být veden zezadu a s jistou zručností)

Hráč se musí k oběti nenápadně přikradnout a překvapit svou oěť ze zálohy. Případně ji najít spící, v bezvědomí apod.

postava hodí nejdříve normální útočnost a teprve pokud cíl zasáhne, útok celkově sečte a vynásobí

K probodávání a útoku ze zálohy potřebujete bodnou zbraň, maximálně střední délky a váhy.

Některé postavy a typy nestvůr mohou být na probodnutí imunní

1 bod 2x součet útočnosti a zranění
2 body 3x součet útočnosti a zranění + 5 true damage bonus
3 body 4x součet útočnosti a zranění + 10 true damage bonus
4 body 5x součet útočnosti a zranění + 15 true damage bonus
5 bodů 6x součet útočnosti a zranění + 25 true damage bonus
 

 


MISTROVSTVÍ UHRANUTÍ CÍLE 

Toto mistrovství funguje pouze s kouzlem BOJOVÉ MAGIE/BOJOVÝ RYKOT.

Pokud charakter aktivuje bojový rykot, mistrovství přidá efekt očí, který umožní ochromení protivníka či úplné uhranutí.

Oči vaší postavy jsou oči hada, který dokáže uhranout a pohltit. Z očí vybleskne záblesk, nepřítel hodí záchranu na Váš respekt, pokud neuspěje, je uhranutý - nehybný či zaútočí na sesilatele. Pokud uspěje, nic se neděje. Účinek trvá 1 kolo. Pak se může zkusit další pokus.

SESLÁNÍ UHRANUTÍ: HOD 1K10 + RESPEKT + úroveň

Za každý bod specializace účinek roste.

Pasivní bonusy:

1 bod  + 5 trvale k respektu,  + 1 k záchranám
2 body + 3 k respektu, + 1 z záchraným hodům
3 body + 5 k respektu
4 body + 3 k respektu, + 2 k záchranným hodům
5 bodů + 5 k respektu, + 2 k záchranám

 


MISTROVSTVÍ ŽIVOTNÍ ENERGIE 

Postava, která nemá tolik žovotů, kolik by chtěla, si sem může vkládat body a získat tak větší šanci k přežití.

Za každý bod specializace účinek roste.

Pasivní bonusy:

1 bod  + 30 životů
2 body  + 30 životů, + 1 z záchraným hodům
3 body  + 40 životů
4 body  + 50 životů,  + 2 k záchranným hodům
 
5 bodů  + 50 životů , + 2 k záchranám
 

 


MISTROVSTVÍ ÚTOČNÉ SPECIALIZACE

Pokud byste chtěli hrát zabijáka družiny, tato speciální dovednost vám v tom pomůže. 

 

útočné bonusy:

1 bod  + 3 k útočnosti, + 3 ke zranění
2 body + 3 ke zranění, + 3% k bonusovým zraněním
3 body + 3 k útočnosti, + 3% k bonusovým zraněním, 
4 body + 2 k útočnosti, + 6 ke zranění
5 bodů + 3 k útočnosti/ 3 ke zranění, + 4% bonusového
 

 


MISTROVSTVÍ KOUZLENÉ SPECIALIZACE

Tato dovednost usměrňuje tvůj specializovaný vývoj a pomůže ti rozjet další kouzlo, bez ztráty investic do hlavního. 

Postava za každý bod vložený do této dovednosti se přičítá 2 body k meditaci.

Od bodů specializace se vztahují bonusy k vybranému druhému kouzlu.

 

1 bod  +  3 body k vedlejšímu kouzlu  vedlejší kouzlo stojí o 5% méně magů
2 body  + 1 bod k vedlejšímu kouzlu stojí o 10% méně
3 body + 2 body k vedlejšímu kouzlu sleva 15%
4 body + 2 body k vedlejšímu kouzlu sleva 20%
5 bodů + 4 body k vedlešímu kouzlu, 2 body k meditaci sleva 30%
 

 


 

MISTROVSTVÍ RYCHLÉ AKCE

Tato dovednost ti umožňuje provádět více akcí za kolo. Bonus k rychlosti či soustředění k sesílání kouzel.

 

1 bod  +  5 bodů k rychlosti  + 5 bodů k sesílání kouzla
2 body  +  5 bodů k rychlosti  + 5 bodů k sesílání kouzla
3 body +  5 bodů k rychlosti  + 5 bodů k sesílání kouzla
4 body +  5 bodů k rychlosti  + 5 bodů k sesílání kouzla
5 bodů +  10 bodů k rychlosti  + 10 bodů k sesílání kouzla
 

 

 

Charakter

Charakter 3.úroveň - na 10. úrovni

 
  • Služebník OLIRU: sloužíš velkému krystalonu pozemskému. Dobro tě naplňuje nenávistí ke GORU. Podmínka: společenský status minimálně 7 – rytířské řády. BONUS: + 25 životů, + 10 magů, + 1 útok/obrana, proti GORU bonus útoku a obrany + 4, 4 body k Respektu
  • Služebník GORU: sloužíš velkému krystalonu podzemnímu. Zlá vůle tě naplňuje nenávistí k OLIRU a všemu dobrému. Podmínka: společenský status minimálně -2 – úhlavní nepřítel království. BONUS: + 15 životů, + 20 magů, + 1 útok/obrana, proti OLIRU bonus útoku a obrany + 4, + 5 k Respektu
  • Dobrodruh: neutrální postoj ke světu z tebe udělal moudrého a zkušeného válečníka/mága. Dokážeš téměř vždy objektivně zhodnotit situaci a přidat se ke straně, která ti vyhovuje. Podmínka: společenský status minimálně 2. BONUS: + 3 ke každé vlastnosti (zdatnost, obratnost, mysl, respekt)
  • Poutník: rozumíš věcem skrytým a tajemným. Držíš se stranou společnosti, tíhneš k přírodě a živlům. Podmínka: musíš se věnovat živelné či přírodní magii. BONUS: + 35 magů, sesílání + 10 k rychlosti sesílání,+ 6 bodů k živelné a přírodní magii
  • Iluzionista: naučil ses iluzorní magické praktiky. Od této chvíle dokážeš vytvářet vidiny. Pro bližší informace se ptej Pánů jeskyně. BONUS – převedení 20 bodů ze známé magie do magie iluzí. + 50 magů navíc
  • Pan záhada: tvé vlastnosti i povaha zmutovaly. Můžeš si vzít všechny body z tvé nejlepší vlastnosti a dát je do jiné, body z druhé vlastnosti vrátíš vlastnosti první. Touto změnou změníš své zaměření, všechny ostatní body smíš znovu přerozdělit. (Příklad: máš zdatnost 8, mysl 23 a 20 bodů v ohnivé magii, pokud si vybereš charakter Pan záhada, smíš si hodnoty vyměnit. Budeš mít zdatnost 23 a mysl 8, 20 bodů z ohnivé magie přerozdělíš do boje, magie bojové či do dovedností.) Navíc + 20% bodů k dovednostem a magii
  • Nadbytost: tvá moc vzrostla natolik, že přestáváš být bytostí a stáváš se nadbytostí. PODMÍNKY JSOU: Mysl 30, 10. úroveň, ovládání kouzla na velmistrovské úrovni, charakterový rys - Učenlivý. Proměna v nadbytost je rázná a účinná. Tvůj respekt trvale stoupne o 10, tvé ostatní vlastnosti: Zdatnost - 2, obratnost + 4, mysl + 4. Trvalý bonus k magům + 60
  • Pán destrukce: s tímto charakterovým rysem se tvé útoky na blízko stávají smrtonosnější. Ke každému útoku trvale získáš bonus: + 5/2, 5% šanci na zabití protivníka, 10% šanci na strach, 15% šanci na tak silnou ránu, že protivníka odhodí dozadu a zraní ho za dalších 20 životů. Navíc postava dostane BONUS + 4 body do bojové magie
  • Šlechtic Soherský: podmínka: ať zlý či hodný, musíš být známý po světě. Tento rys ti přinese velký bonus k získávání slávy a bohatství. Vždy najdeš truhlu zlata navíc, v obchodě můžeš sehnat jinak nedostupné zboží, slevy jsou automatické. BONUS: Kouzlo ŠLECHTICKÝ DUCH - Povolá příznačné rytíře, kteří ti pomohu v boji. Co úroveň kouzla, to jeden rytíř na jedno kolo boje. Úrovně kouzla rovněž zvyšují sílu rytířů. Na první úrovni: 1 Přízračný rytíř: 50 životů, obrana 0, útok 30/0. Co úroveň, to + 1/1 k útoku a + 10 životů
  • Elementál: podmínka: musíš mít alespoň jedno kouzlo elementu na velmistrovské úrovni. Tvé tělo obklopí trvale aura živlu. To znamená: plná odolnost na zvolený živel, fyzické zranění se zvýší o + 0/5, obrana se zvýší o 5, záchranné hody proti všem živlů + 5, + 2 úrovně tvého velmistrovského kouzla, cena kouzel tvého živlu klesne přibližně o 1/3 magů
  • Dítě štěstěny: +4 ke všem záchranným hodům, + 2 body na úroveň navíc, + 5 životů za úroveň navíc, + 20% zkušeností navíc
  • Věštec: máš vidiny ohledně blízké budoucnosti. Díky tomu se jde vyhnout největším problémům, zvolit si správnou cestu. Kouzlo je natolik mocné, že stojí všechny magy a může ohrozit život vyvolavatele, přesto informace věštbou získané jsou neuvěřitelně cenné (ceněné rovněž bohatými zkušenosti za užívání). Věštci dosahují nejvyšších zkušenostních úrovní ve hře, ale užívání jejich magie je riskantní a hodně odborně zaměřené
  • Bílá bytost : Podmínky: dobrá postava, BONUS k Mysli + 5, společenský status nejméně 7 - Rytíř. Postava si smí vzít kouzlo bílé magie, na kterém má automaticky 6 bodů. Celá bytost svítí jemným bílým nádechem, v přítomnosti zla se rozzáří a zlo tím na 1 kolo plně ochromí bez záchrany. Kouzlo Bílé posvěcení zbraně: +2 k útoku proti zlu za úroveň. + 100 životů navíc. Jako další BONUSzískává Bílá bytost Nebeskou hůl, mocný artefakt z nebeských sfér, útok 13/4, + 3 k obraně, + 1 úroveň všech kouzel Bílé magie, + 50 magů, + 2 k záchranným hodům, jednou za týden povolá Bílé dveře, kouzlo, které se zjeví a zachrání postavu před jedním útokem teleportací na jiné místo.
  • Mistr explozí: požadavky: Alchymie 15+. Charakter ti dá BONUS + 10 k alchymii. Jsi schopen vyrobit účinné výbušniny, stojí tě to ovšem čas, magy a suroviny. Počítá se jako kouzlo Exploze: při výrobě spotřebuješ určité přípravky, házíš 1K10 + úroveň kouzla + Mysl. Různé příměsi dělají různé účinky, od klasických výbušnin až po mrazivé, jedovaté, střepinové bomby. Čím vyšší úroveň bomby, tím větší destrukce a zároveň se bomba zmenšuje. Popř. je možno vytvořit malého golema, který je sám o sobě bombou. Pak ho stačí poslat k cíli a aktivovat
  • Pán temnot: podmínky: cesta zla (společenský status -3: antihrdina), Respekt 30, Kámen zloby (lze zakoupit U Zeleného stromu za 10 000 zlatých). Svitek Kre Nordamm, a nakonec stačí provést Obřadní rituál Pána démonů Stínu Ojdira nebo obětovat mocný dar Suliemovi. Nejsi pod vlivem GORU, zlo které z tebe vyzařuje, je tvé vlastní. Naučil ses ovládat temnotu ve svém srdci, prakticky jsi odteď nesmrtelným zlým pánem. To znamená, že pokud tě v boji někdo jakkoliv zabije zbraní na blízko, či kouzlem do 10 úrovně, tvá duše přežije a do několika dnů znovu zformuje svou schránku. Pokud tě zničí kouzlo velmistrovské úrovně, či útok magickým artefaktem, je šance okolo 40%, že tvá duše přežije a znovu nabude formy, to ale záleží na síle kouzla či moci artefaktu. Jako další BONUS si smíš vybrat jeden druh magie, proti kterému dostaneš absolutní imunitu, a to: (Magie ohně, magie vody, magie země, magie větru, temná magie, pokud si vybereš jiný druh magie, dostaneš pouze + 5 k záchraně proti vybrané škole). Sauron však znamená být pouze silným zlým charakterem, tvá pověst tě bude předcházet a bude pravdivá. Jsi hrůzou a temnotou. Od této chvíle se tvůj vzhled mění v neutuchající zlobu. Nemáš již déle tvář a plné tělo, ale stáváš se stínem. Jsi utopen v Magii Stínu, ve věčném kouzlu - Temná zloba. Od této chvíle bude pod přilbou i zbrojí pouhý temný stín, který má však jisté fyzické aspekty existence. Trvalé pasivní kouzlo AURA ČIRÉHO ZLA: Respekt + 10, každé tvé zranění je hlubší: +1/5 chladem, s každým zásahem 25% šance, že nepřítel uprchne v hrůze. 25% šance na pohlcení a uvěznění duše poraženého. Dostaneš kouzlo: MOCNÉ SLOVO PÁNA TEMNOT na které můžeš dávat další body. Kouzlo působí skrze tvůj hrůzný hlas: postavy na 8. a nižší úrovni budou plně ochromeny na 3 kola, postavy pod 5. úrovní zemřou hrůzou, ostatní háží záchranu (vyvolavatel háže: 1K10 + úroveň kouzla + respekt; nepřítel: 1K10 + úroveň postavy + respekt), kdo nehodí záchranu utrpí zranění 1k6 + 5 zranění chladem za úroveň kouzla, bude pod vlivem temného strachu, může podlehnout zhoubě (25% šance na uschnutí těla), 5% šance, že ho opustí duše a stane se součástí vyvolavatele, kterého na věky posílí. VÝSTRAHA: 1) již nejsi živou bytostí, 2) pokud proti Bílé magii nehodíš záchranu zraní tě o 100 životů více než jiné, 3) tvým hlavním úkolem se stává být nejmocnějším, opanovat či zničit svět.

 

Charakter

1.úroveň - od levelu 1

Pro svého golema zvol 2 charaktery. (Další jeden charakter si budeš moci vybrat na každé 5. úrovni.)

 
  • Dobrák od kosti: umožňuje volbu Bílé magie (jako další charakter nelze vybrat „Záporňák“)
  • Záporňák: umožňuje volbu Černé magie (jako další charakter nelze vybrat „Dobrák od kosti“)
  • Zákeřný: útok zezadu +4
  • Nadaný: +2 body ke každé vlastnosti
  • Učenlivý: může při přestupu na novou úroveň zvýšit vlastnost, znalost kouzla či dovednost až o 2 body. Volba tohoto charakterového rysu je omezena tím, že postava na 1. úrovni získá pouze jeden rys.
  • Zuřivec: ÚČ + 1/1
  • Tvrdá kůže: OČ +1
  • Houževnatý: jednorázově +10 životů
  • Čistá mysl: jednorázově +10 magů
  • Štístko: +2 ke všem záchraným hodům
  • Železný muž: je téměř nemožné ho shodit na zem, neupadá do bezvědomí ani při velké ztrátě životů, zvyšuje šanci na přežití
  • Specialista: získá jednorázově + 3 body k nějakému kouzlu či dovednosti
  • Slepec: moc dobře nevidíš, ale máš zostřené ostatní smysly, – 2 k útoku/obraně za světla, + 4 útok/obrana v šeru a ve tmě.
  • Pan Pešek: neustále přitahuješ smůlu, stále se ti něco kazí, ztrácíš výbavu, uprostřed souboje se ti rozpadne zbraň, během tajné mise dostaneš průjem, ale postihuje to i tvé spojence a nepřátele
  • Hrabě: získáváš k respektu +2 a tvůj společenský status je rovněž vylepšen o +1
  • Chladná hlava: i v nejhorších situacích zachováš chladnou hlavu a jasnou mysl, v každé těžké či bezvýchodné situaci máš právo na radu od pána jeskyně
  • Had: tvá kůže je kluzká a slizká, kostra ohebná, dokážeš se kroutit jako žížala. Spoutané ruce či nohy už nejsou problém, navíc zranitelnost -1
  • Hledač pokladů: vždycky když najdeš peníze, je jich o několik víc. Občas najdeš drahý kámen či narazíš na truhličku s dukáty a jinými cetkami.
  • Náklaďák: uneseš o značné množství zátěže navíc
  • Podivný ksicht: máš tak divnou tvář, že když někam jdete, nebo bojujete, pořád na tebe všichni hledí, pozornosti se nikdy nezbavíš, ale pozor, nejde o respekt
  • Smažka: jsi závislák na magických lektvarech, pokud si něčeho, čehokoliv nelízneš, bojuješ dost mizerně (-4 k útoku), pokud používáš lektvar, působí na tebe vždy o 4 kola déle a účinek je dvojnásobný
  • Bratr vlků: vždycky jsi měl blízko k přírodě, zvěř z tebe nemá strach, dokážeš zvířatům rozumět a vytáhnout z nich informace či pomoc
  • Pan kanál: páchneš jako prase, vypadáš jako prase, skoro jsi prase. Každý si od tebe drží odstup a často znechuceně odchází. Skvělá příležitost něco štípnout
  • Ztělesněná štědrost: dáváš neobvykle velká dýška, peníze hned rozdáš, na majetku ti vůbec nezáleží a věnuješ ho potřebným. Bohové ti za to dopřejí více zkušeností.
  • Šedá eminence: dokázal jsi nemožné. Pomocí tohoto charakterového rysu si můžeš vzít oba rysy – Dobrák od kosti i záporňák. nemůžeš sice ovládat bílou i černou magii současně, zato stvoříš zcela novou magickou třídu – ŠEDOU MAGII. Co to bude dělat? To záleží už na tvém přístupu a vkladech
  • Šílený řezník: dokážeš zabíjet tím nejhorším a nejnechutnějším způsobem. Nepříteli místo rány z milosti uštědříš lekci mučení, vrcholného ponížení a zvrácenosti
  • Anděl: lidé tě mají za nadpřirozenou bytost, více ti důvěřují a vždy si myslí, že tvůj status ve společnosti je o 2 vyšší. Také respekt + 1. Musíš být dobrého přesvědčení.
  • Odolný na mutaci a GORU: mutace a zkažení zlem se u tebe projevuje až mnohem později než u ostatních, si více odolný na záření GORU
  • Mutant: velmi rychle zmutuješ, pokud se dostaneš k silám GORU, mutace tě stráví a zlo tě ovládne. Samozřejmě tím i něco získáš
  • Statečné srdce: i když se dostanete do řádné polízanice a všechny ovládne strach z výše respektu nepřátel, ty hrdě a neohroženě dále stojíš v první linii
  • Pan Nuda (Poslanec): Dokážeš mluvit hodiny a hodiny, aniž by se kdokoliv cokoliv dozvěděl
  • Zrádce: Ve zradách si mistr, dokážeš oklamat skoro každého, umíš na tom dobře vydělat. S tímto charakterovým rysem stoupá pravděpodobnost, že tvá zrada projde bez zhoubných následků
  • Kazisvět: Jsi zlý a podlý. Rád ničíš věci kolem sebe. Hlavně dobré věci. Provádíš lidem i jiným naschvály, pošťuchuješ, podsouváš pochybnosti, snažíš se narušit vztahy a vazby a jde ti to náramně. Také máš bonus na útok proti slabším bytostem než si sám + 2. Musíš být zlý, aby sis tento charakterový rys mohl vybrat.
  • Pán artefaktu: jakmile si vybereš zbraň, musí mít aspoň kvalitní úroveň, budeš ji používat až do konce. Díky tomu se zbraň bude záhadně zlepšovat spolu s tebou.
  • Hraničář: umíš skvěle pokládat pasti (šance + 5, že se do tvých pastí něco či někdo chytí)
  • Lukostřelec: + 2/1 k útoku lukem, + 3 k rychlosti při používání luku
  • Barbar: +5 životů, bonus k útoku kyjem + 5, postih k obraně 4
  • Šachista: Skvěle ovládáš strategii boje, PJ ti často poradí na kterého nepřítele zaútočit, popřípadě čím
  • Hora svalů: tvá muskulatura je ohromná, bonus ke Zdatnosti + 2, postih k Mysli - 4
  • Učenec: jsi moudrý a učený, dobře rozlišuješ magii, vyznáš se v magii určení jako málokdo (+ 6 bodů k Magii Určení)
  • Kronikář a historik: Díky tvým schopnostem můžete vést nejen slušnou kroniku, ale PJ ti vždy prozradí více detailů z minulosti a poukáže na spojitosti, které by družina jinak neodhalila
  • Vlezdoprdelka: Díky tomuto charakterovému rysu si můžeš vybrat svého oblíbeného hrdinu/antihrdinu/hrdinskou skupinu, ke kterým budeš vzhlížet. To samozřejmě můžeš i bez tohoto charakterového rysu, jenomže pokud si rys vybereš, budeš u tvého hrdiny oblíben i ty, takže snadněji získáš jeho pomoc či radu
  • Náboženský fanatik: Tvá víra je pro tebe vším. Jsi krásný a ušlechtilý. nevýhodou je, že s tím neustále všechny otravuješ a vždy prosazuješ jedinou cestu. Jsi zaslepen duchem Holmonovým. Máš větší šanci stát se paladinem, BONUS: Kouzlo Uzdrav 1x denně(1K6 + 2 životy za úroveň postavy)
  • Vodník: neustále tě to táhne k vodě. Pořád máš žízeň a zásoby vody musíš mít neustále při sobě. Zato však skvěle ovládáš vodní magii. + 1 úroveň jednoho kouzla vodní magie
  • Žhář: oheň tě vždycky přitahoval. Tak rád bys něco či někoho zapálil. + 1 úroveň jednoho kouzla ohnivé magie
  • Zemědělec: hned jak sáhneš na zem, poznáš kde jsi, jaká je roční doba a jaká bude úroda. + 1 úroveň jednoho kouzla zemní magie
  • Vzduchoplavec: v hlavě myslíš na to jak létáš v oblacích s větrem o závod. + 1 úroveň jednoho kouzla vzdušné magie
  • Ruka boží: jsi vyvolený, jen ty zničíš zlo bílou silou + 1 úroveň jednoho kouzla bílé magie
  • Pařát temnot: GORU je tvůj pán, vše dobré zničíš a podrobíš jeho síle. + 1 úroveň jednoho kouzla temné magie
  • Duševní boj: skvěle ti jde bojová příprava, miluješ, když tvá zbraň je připravená na akci. + 1 úroveň jednoho kouzla bojové magie
  • Druid: příroda volá o pomoc a ty slyšíš, brzy nastolíš řád. + 1 úroveň jednoho kouzla přírodní magie
  • Květ alchymie: získáváš bonus k alchymii + 2, navíc dokážeš vyrábět úžasné parfémy se základních přísad a jakýchkoliv bylin. Díky tomu dokážeš vytvořit požadovanou vůni, která buď oslabí nepřítele, posliní družinu, uspává, vzrušuje i jiné efekty, dle nalezeného kvítí
  • Špeh: tvůj sluch je dokonalejší, než kohokoliv jiného. Umíš skvěle odposlouchávat rozhovory a při pasti na obratnost máš bonus k záchranému hodu + 3
  • Tasemnice: v tvém těle žije vetřelec, magický hlíst. Sám si nejsi jist, jak se tam dostal, ale očividně se živí tvou životní energií. -5 životů, -5 magů. Pokud se dostaneš do nebezpečné situace, stres tasemnici probudí a ta v touze o přežití ze sebe vyždíme všechnu energii, kterou ti předá, a která se projeví náhodně či vlivem okolností tak, aby ti pomohla
  • Chameleón: Dokážeš náramně splynout s prostředím. Chvíli ti to trvá, musíš se k něčemu přimáčknout, přikrčit, ale pokud tě nikdo nevyruší, pak je možnost, že tě nikdo neodhalí v dlouhém časovém horizontu, i když bude metr od tebe
  • Vrah: Dokážeš skvěle zabíjet ze zadu, ze strany, ve spánku, prostě kdykoli, kdy nehrozí spravedlivý boj. Tvůj společenský status klesne o 1 a o další 1 s každou takovou vraždou. BONUS: šance na usmrcení protivníka v momentu překvapení

  • BOJ BEZE ZBRANĚ (bonus se přičítá k útoku a obraně)

     postava si do tohoto charakterového rysu může vkládat DOVEDNOSTNÍ BODY (1 za úroveň)

    Pokud se postava rozhodne bojovat beze zbroje a beze zbraně, může si dávat body do této dovednosti. Za každé dva body, které sem vloží, dostane 3 bod navíc

    Neháže se, investované body se přičítají k dalším bonusům boje bez zbroje a zbraní

    ÚTOK  A OBRANA BEZE ZBRANĚ - POČÍTAJÍ SE DOHROMADY BONUSY OBRATNOSTI A ZDATNOSTI, BONUS K RYCHLOSTI + 5

    Mnich má na každé úrovni také bonusový 1 bod čistě do BOJOVÝCH DOVEDNOSTÍ

    Bonusy:

    počet bodů bonus k útoku

    bonus k obraně

    a procenta na vyhnutí se útoku či části kouzla

    bonusové procenta na další fyzické zranění které se přičte k celkovému útoku
    1 - 2: 2/2 3 5% na 1k6 + 2
    3 – 5: 5/2

    4      5% na vyhnutí

    10% na 1k6 + 5
    6 - 8: 6/3 6   10% na vyhnutí 15% na 2k6 + 5
    9- 11: 10/4  8  15% na vyhnutí 20% na 3k6 + 10
    12 - 14: 12/6  10   20% na vyhnutí 25% na 3k6 + 15
    15 - 17: 15/6 12    25% na vyhnutí 30% na 3k6 + 20
    18 - 20: 20/10 15   30% na vyhnutí 35% na 3k6 + 25
    21 - 23: 25/10 20   35% na vyhnutí 35% na 3k6 + 30
    24 A VÍCE 30/10 25   40% na vyhnutí 40% na 3k6 + 50
     

 

Charakter

Charakter 2.úroveň - na 5. úrovni postavy

 
  • Drtič: Tvé ruce mají stisk čelistí draka, hravě drtíš zámky, mříže, zbraně nepřátel i jejich lebky, pokud bojuješ rukama. Bonus 1/+5 drtivého k útoku rukama
  • Pirát: Tento rys vyžaduje alespoň jednu zvláštní, neobvyklou končetinu a respekt 22. Pokud toto splňuješ, vem si tento rys. Bonus k respektu +3, + umíš skvěle vydírat, loupit a vyjednávat o výkupném
  • Světluška: nevíš proč, ale v noci tvá kůže zeleně světélkuje. Kde si k tomu sakra přišel? Bonusy při originálních situacích
  • Astronom: vyžaduje Mysl 25. Skvěle se vyznáš ve vesmírných tělesech a krystalonech. Vždy poznáš, který krystalon na daném místě převládá, umíš se trochu obohatit jeho energií aniž bys zmutoval či vnitřně reagoval
  • Skokan: vyžaduje Hbitost 24. Hravě si dokážeš poradit s překážkami, lezeš jako pavouk, ale skákat umíš přímo dokonale. Do dálky skočíš 10 metrů, do výšky 3 metry, můžeš toho využít k přiblížení k nepříteli, útěku či překonání překážek
  • Empatik: vyžaduje Mysl 25. Podle bonusu za tvou Mysl a úroveň získáš informace o jiné postavě. Její Mysl a úroveň slouží jako bariéra, která určí, kolik se toho o ní dozvíš. Informace mohou zahrnovat charakterové rysy, úroveň, zaměření, přesvědčení, dovednosti i magii
  • Pronikavý zrak: vyžaduje mysl 20, dokážeš odhadnout praktické bojové prvky nepřítele. Počet životů, přibližnou obranu a útok, jeho momentální míru zranění či psychické stavy
  • Uctívač Apola: uctíváš nejvyššího boha, to ovlivňuje tvou mysl, nemůžeš být zlý, nanejvýš neutrální. Bonus + 1 k mysli a 10 magů navíc
  • Uctívač Myhe: uctíváš bohyni života, to ovlivňuje tvou mysl, nemůžeš být zlý, nanejvýš neutrální. Bonus + 2 body ke kouzlu léčení a 10 životů navíc
  • Uctívač Stuxe: uctíváš ohnivého boha, to ovlivňuje tvou mysl, nemůžeš být dobrý, nanejvýš neutrální. Bonus + 2 body ke kovářství
  • Uctívač Fyniis: uctíváš bohyni času, osudu a vody, to ovlivňuje tvou rychlost a vodní magii (+3 k rychlosti, +1 bod ke kouzlu vodní magie), nemůžeš být zlý, nanejvýš neutrální
  • Uctívač Holmona: uctíváš boha volby, rozhodnutí a větru, to ovlivňuje tvou mysl, nemůžeš být zlý, ani neutrální. Bonus + 2 ke Zdatnosti
  • Uctívač Suliema: i když Suliem není zrovna opravdový bůh, aspoň o tom nejsou zmínky, přesto se na světě nalézá celá řada uctívačů jeho kultu. Něco na tom asi bude. Můžes ho uctívat jen pokud jsi opravdu zlý. + 2 k útoku a obraně proti dobrým bytostem OLIRU. +1 bod do černé magie
  • Uctívač Uruela: i když Uruel není zrovna opravdový bůh, na světě se nalézá celá řada uctívačů jeho kultu. Můžeš ho uctívat jen pokud jsi dobrý či neutrální. +2 k útoku a obraně proti zlým bytostem GORU. + 1 bod do bílé magie
  • Archeolog: máš skvělý čich na vykopávání starožitností, cenností a artefaktů. S tímto charakterovým rysem máš 5% šanci, že s každým cenným nálezem najdeš nějakou čarovnou tretku či nějaký mocný artefakt
  • Brusič kamenů: vždy s sebou nosíš speciální výbavičku a pár diamantových brousků. Pokud nalezneš cenný krystal či jiný kámen, dokážeš ho zpracovat dvěma způsoby: 1) zvýšit hodnotu kamene, vybroušením zvýšíš dokonalost, tudíž prodejní cenu, 2) vybroušením a naleštěním magicky nakloněných stěn získá kámen magické schopnosti a vejde se do něj vyšší množství magie
  • Bystrozraký: dokonale vyvinutý zrak ti zaručuje výhodu v mnohých situacích. Zvyšuje šance na objevení pasti (+ 5), odhalení skrytého nepřítele či podrobný rozbor nepřátel z pohledu do dálky
  • Socha: dokážeš dokonale ovládat své tělo, zmírnit dech či pohyby končetin, dokážeš celé hodiny stát bez hnutí. Díky tomuto rysu máš skvělou šanci na kariéru nočního hlídače či agenta. BONUS: přestrojení za sochu, jedná se o kouzlo, které spojuje živel země a vodu, nejdříve celé tvé tělo navlhne a pak se na něj snese vrstva prachu (barvu volí vyvolavatel). Díky tomuto kouzlu postava vypadá jako dokonale vytesaná socha a s její schopností absolutní ustrnulosti může být jako socha přítomna mnohým rozmluvám aniž by se musela bát odhalení magické neviditelnosti. Nemusí se nutně jednat o klasickou sochu, postava se třeba opře o skálu v jeskyni a nanese na sebe prach v barvě skály, načež vypadá jako součást stěny
  • Podvodník: díky své vyčůranosti jsi nějak obešel pravidla a na místo dalšího charakterového rysu můžeš postoupit o úroveň výš

 

Charakter

Charakter je vlastnost, která dá Vaší postavš nějakou unikátní vlastnost. Charakter si můžete vždy vybrat jeden a to 1.úrovně na levelu 1, 2.úrovně na levelu 5 a 3.úrovně na levelu 10.